شمردن خیابان تصویری ایران وبگردی پژو2008

شمردن: خیابان تصویری ایران وبگردی پژو2008 پلاک گذرموقت خیابانهای تهران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حساب «پایتخت» از سریال‌های دیگر جداست / ریما رامین‌فر

    ریما رامین‌فر تاکید کرد، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می‌کند.

    حساب «پایتخت» از سریال‌های دیگر جداست / ریما رامین‌فر

    ریما رامین فر: حساب «پایتخت» از سریال های دیگر جداست

    عبارات مهم : سریال

    ریما رامین فر تاکید کرد، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می کند.

    به گزارش ایسنا، بازیگر سریال «پایتخت» در گفت وگویی با آی فیلم راجع به علاقه و انگیزه اولیه اش جهت ورود به عالم نمایش یعنی نویسندگی، اینچنین توضیح داد: در واقع این سوالی است که برایش جوابی ندارم! هر لحظه با حسرت در موردش حرف می زنم، انگار از آن دوران سال ها فاصله گرفته ام. در حقیقت از سالی که صاحب فرزند شدم به قول معروف پشتم باد خورد و این جهت من خیلی ناراحت کننده است.

    حالا مطالعه من به مراتب کمتر شده است و کمتر فیلم می بینم. طبیعتا از نوشتن هم فاصله گرفته ام. در گذشته هر کتابی که چاپ می شد می خواندم و فیلم های روی پرده را می دیدم ولی از این دنیای جالب به واسطه وظایف مادری دور شدم. گاهی فکر می کنم اعتماد به نفسم کم شده است چون احساس می کنم از خیلی اتفاقات بی خبرم. طبیعی است در این فضا پیدا کردن سوژه جهت نوشتن سخت هست. این یکی از افسوس های زندگی من است و جهت این اتفاق غمگینم … .

    وی که قرار بود سال گذشته نمایشی را کارگردانی کند که به یک باره لغو شد، ادامه داد: تصمیم داشتم نمایشنامه «تابوت عهد» نوشته «نیل لبیوت» که یک نویسنده آمریکایی است را به روی صحنه ببرم و جهت این تصمیم بسیار ذوق داشتم ولی نمی دانستم سریال «پایتخت» مرا زیاد از هر لحظه درگیر می کند. معمولا جهت این سریال حدود سه ماه یا کمی زیاد وقت می گذاشتیم ولی جهت قسمت تازه که در تعطیلات نوروز پخش شد، شش ماه درگیر تصویربرداری شدیم. خب همین زیاد کردن زمانی وقت اجرای نمایش را از من گرفت. انصرف دادم و کارم را در مجموعه «پایتخت» با جدیت ادامه دادم.

    رامین فر در سال تازه جهت کارگردانی و یا نویسندگی برنامه دارد و در این زمینه گفت: کارگردانی را نزدیک تر می بینم و احتمال دارد انجامش دهم ولی جهت نویسندگی فقط امیدوارم باید زمانش فرا برسد.

    به نظر بازیگر نقش «هما» در «پایتخت» که این روزها درگیر اجرای نمایش «آن سوی آیینه» به کارگردانی علی سرابی در یک تماشاخانه شخصی هست، خوب است که ما سالن های متعدد تئاتر در یک شهر داریم و خوب است که مردم به دیدن نمایش علاقمند شده است اند. او افزود: زمانی که من کار تئاتر را شروع کردم نهایت تماشاچی یک کار پرفروش شاید ۳هزار نفر بود.

    در حال حاضر ولی همین سالن ها هر شب با استقبال و ازدحام تماشاچی مواجه می شود و این خوشایند هست؛ البته کیفیت هر لحظه فدا می شود، علت هم دارد لیکن از آنجا که نمی خواهیم مخاطب را از دست دهیم او را به هر نحو ممکن حفظ می کنیم و در این مواقع کیفیت فدای حضور مخاطب می شود. این مساله خطرناک است و به نظرم اتفاقی است که رخ داده. در نمایش هایی که حضور داشته ام تلاش کردم سطح کار پایین نیاید ولی شتابزدگی و راضی نگه داشتن مخاطب به هر قیمت ممکن به کارها لطمه زده هست. آرزو می کنم هیچ نمایشی خود را قربانی مخاطب نکند و سطح فرهنگی خود را حفظ کند.

    ملاک رامین فر جهت پذیرش یک نقش به گفته خودش در درجه نخست، «لذت شخصی» است: «بدون تعارف در کاری که خودم از آن لذت نبرم حاضر نمی شوم. چه از نظر متن و چه حضور در کنار تیم اجرایی آن پروژه. به عنوان نمونه نمایشی که الان درگیرش شده است ام همین حالا در سراسر اروپا اجرا می شود. هنگامی که متن را خواندم لذت بردم. بعد هم، کارگردان و گروه بازیگران از دوستان خوب من بودند که حس خوبی را القا می کردند. به همین علت حضور در نمایش را پذیرفتم و بعد از مدت ها حال خوبی دارم.»

    وی راجع به ادامه حضورش در سری های بعدی احتمالی «پایتخت» که هم اکنون روی آنتن شبکه آی فیلم هست، نیز تصریح کرد: بله آیا که نه! جهت من بسیار جالب است که این مجموعه به فصل پنجم رسیده و از فردای روزی که قسمت پنجم به آخر رسید تا همین حالا در حال پاسخ به این پرسش هستم که که قسمت ششم کی ساخته می شود! خیلی شگفت انگیز است که مردم از ما خسته نشده اند و جهت من بسیار جالب است در کاری که این همه مورد اقبال مردم است حضور داشته ام. تا زمانی که مردم بخواهند این مجموعه را ببینند همراهشان هستم، بدون لحظه ای تردید … .

    رامین فر در پاسخ به اینکه آیا شخصیتی که در قسمت های قبلی زنی مستقل، امروزی، عضو شورای شهر و در بسیاری مواقع شخصیت منطقی خانواده بوده ولی در سری پنجم درگیر پرسشها عصبی هست، فعالیت بیرون از منزل ندارد، استقلالش را از دست داده، فردی منفعل و دنباله روست و …، پاسخ داد: این طراحی محسن تنابنده و کاملا فکر شده است بود. محسن تنابنده هر لحظه تلاش می کند تنوع بصری در کار وجود داشته باشد حتی در چیدن شخصیت ها، به عنوان نمونه برایش جالب بود بهرام افشاری با آن قد بلند در کنار سایر کاراکترها حضور داشته باشد. در ابتدای فصل پنجم تصادفی رخ می دهد و خیلی ها راحت از کنار این تصادف گذشتند؛ آیا این تصادف در کار گنجانده شد؟

    چون کمک می کرد همه ما تغییراتی داشته باشیم و از کلیشه ها فاصله بگیریم. کاراکتر هما و اساسا کاراکتر زن ها در کارهای کمدی دست و پا بسته هست، کمتر می تواند عوض کردن کند و هر لحظه باید شأن یک زن خوب و خطوط قرمز رعایت شود. ولی در فصل تازه هما زنی است که فرزند ای را از دست داده و همین تصویر العمل هایی تازه او را در پی دارد و البته باعث عصبی بودن او هم هست. ما در اطرافمان زنانی را می بینیم که به واسطه از دست دادن فرزند دچار پرسشها زیادی می شوند و وقت می برد تا به شرایط عادی برگردند. این اتفاق رنگ تازه ای به هما داد ولی در نهایت هم باز بلوغ و برخورد عاقلانه هما باعث شد تا این افراد از اتفاقاتی که در کشور سوریه برایشان رخ داد جان سالم به در برند.

    این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اذعان کرد که حساب «پایتخت» را از سایر مجموعه های تلویزیون تفکیک می کند: به عنوان یک بازیگر و همینطور مخاطب سریال های تلویزیونی را دنبال می کنم و افسوس می خورم از میزان انرژی که صرف می شود ولی کارها تا این میزان ضعیف است و کیفیت خوبی ندارد.

    متاسفانه باید بگویم تعداد آثار ضعیف کم نیست. ولی من «پایتخت» را تفکیک می کنم بدون اینکه تعصب داشته باشم. وسواسی که جهت ساخت این مجموعه وجود داشت را از نزدیک لمس کردم. شاید باورکردنی نباشد گاهی جهت یک مساله کوچک گروه نویسنده و کارگردانی سه روز در حال بحث بود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. من به تیم پایتخت ایمان و باور دارم. مدیوم آن برایم مهم نیست شاید روزی فیلم سینمایی پایتخت ساخته شود یا روزی نمایشش اجرا شود به هر حال من تا هر لحظه با این تیم همراه خواهم بود.

    رامین فر با اشاره به اینکه بعد از مدت ها در فیلم سینمایی «چهل و هفت» بازی کرده هست، گفت: اگر بدون مطالعه باشد، پذیرفتن بازی در فیلمی اینچنین ـ با توجه به فیلم اولی بودن کارگردان آن ـ خالی از خطر نیست ولی زمانی که فیلمنامه به دستم رسید احساس کردم نقش را دوست دارم و به نظرم فیلمنامه از استحکام و شیوایی قابل توجهی برخوردار بود. من قبلا هم با سعید روستایی در «ابد و یک روز» کار کرده ام.

    حساب «پایتخت» از سریال‌های دیگر جداست / ریما رامین‌فر

    معتقدم کار با جوان ها برگ برنده ماست. اینقدر لطف داشتند که دستم را باز گذاشتند تا هر کدام از نقش ها را که دوست دارم گزینش کنم. گزینش من شخصیت مهری بود، زن بد دهن پایین شهری که داستان های خودش را داشت. هیچ وقت چنین نقشی را بازی نکرده بودم هرچند اعتقاد دارم فیلم از فیلمنامه عقب تر است و نیاز به تدوین مجدد دارد ولی من این کاراکتر را دوست داشتم و از بازی در این نقش لذت بردم.

    ریما رامین‌فر تاکید کرد، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می‌کند.

    واژه های کلیدی: سریال | مخاطب | نمایش | مجموعه | بازیگر | بازیگران | کارگردانی | نمایشنامه | ریما رامین فر


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار